آموزش کوتاهی مو پسرانه

آموزش کوتاهی مو پسرانه از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع امروزه مدل های موی پسرانه به قدری تکثر دارند و فراوان هستند که این رشته از اهمیت شایانی برخوردار گشته است. دیگر مثل گذشته آقایان مجبور نیستند تا از میان چند مدل انگشت شمار یکی را انتخاب کنند بلکه دست آنها برای انتخاب باز است و می توانند بر اساس استایل مورد پسندشان مدلی که بیشتر به آن تمایل دارند را انتخاب کنند.

در طرف دیگر کوتاهی مو مردانه امروزه یک شغل درآمدزا و پرطرفدار است و خیل کثیری از آقایان تمایل دارند تا اصول آن را فراگرفته و در این رشته مشغول به کار شوند. به همین مناسبت در این نوشته از کوتاهی مو پسرانه بیشتر خواهیم گفت.

از قدیم گفته اند که کار را به دست کاردان باید سپرد. از اینرو لازم است تا برای کوتاهی مو به نزد کاردان رفت و ریش و قیچی را به دست او سپرد. در ادامه از انواع مدل های مو و روش های مختلف کوتاهی با قیچی خواهیم گفت:

کوتاهی مو سر به روش کلاسیک و ساده
مرحله 1 : موها را اسپری کرده و شانه می زنیم: همیشه لازم است تا ابتدا موها را با آب اسپری نمود. این کار پف و وزی موها را گرفته و به آرایشگر کمک می کند تا راحت و بهتر حجم آنها را متوجه شده و برای کوتاه کردن اقدام نماید. در مرحله بعد لازم است تا تمامی موها به یک طرف شانه زده شوند. به عنوان یک نکته ی مهم باید گفت که همیشه موها را به طرفی که ضخیم تر و پرپشت تر است شانه بزنید.

مرحله 2 : موها را تقسیم می کنیم: در این مرحله لازم است تا متناسب با حجم کلی مو سر، قسمت هایی از مو جدا شوند و برای کوتاهی آماده گردند. از اینرو هر رشته را جدا نموده و قسمت زیرین آن را مرتب می کنیم. گفتنی است که چنانچه موها بلند باشند لازم است تا لایه بالایی را با گیره محکم کنیم. این کار به مرتب ماندن موها کمک می کند و دست آرایشگر را برای دقت و نظم بیشتر باز می گذارد.

کوتاهی مو پسرانه

مرحله 3 : مو را برای قیچی کردن در دست می گیریم ( در این نوشته از آموزش کوتاهی مو پسرانه می گوییم ) . این کار به هیچ عنوان سخت نیست تنها لازم است تا اصول آن را بلد باشیم و به درستی از آن استفاده نماییم. به عنوان مثال نحوه گرفتن مو برای قیچی زدن از اهمیت برخوردار است. لازم است تا از انگشت وسطی و انگشت اشاره استفاده کنیم. قسمتی از مو که مد نظرمان است را انتخاب نموده و در میان این دو انگشت قرار می دهیم و انگشت شست را بر روی انگشت اشاره می گذاریم. لازم است تا پهنای مو حدودا 2.5 سانتی متر باشد. سپس و در حالی که انگشت شست بر روی انگشت اشاره قرار دارد دستتان را به طرف بالا متمایل کنید. این فاصله به آرایشگر کمک می کند تا در زمان قیچی زدن آسیبی به دستش وارد نکند.

مرحله 4 : مو را قیچی می زنیم: زمانی که حس کردیم همه چیز مرتب است و حجم موی انتخابی کافی است لازم است تا قیچی را برداشته و به کوتاهی مو پسرانه اقدام نماییم. روش درست آن است که قیچی را به صورت افقی بر تارهای مو بگیریم. سپس حدود 1 سانتی متر از انتهای مو را قیچی نموده و آن را رها می کنیم. به عنوان یک نکته ی مهم در رابطه با آموزش کوتاهی مو پسرانه لازم است بدانید که به هیچ عنوان نباید در همین ابتدای کار حجم یا طول زیادی از مو را کوتاه کنید. کم کم پیش بروید و هر بار نتیجه ی کار را چک کنید تا در نهایت به میزان دلخواه برسید.

آموزش کوتاه کردن موی پسرانه
مرحله 5 : قسمت پشت سر را مرتب کنید: کوتاهی موی پشت سر، از مهم ترین بخش ها در زمینه آموزش کوتاهی مو پسرانه است. این کار باید در نهایت دقت انجام شود. چرا که اگر قسمت پشت سر مرتب نباشد نتیجه نهایی راضی کننده نخواهد بود. از اینرو بعد از اینکه قسمت میانی سر را مرتب کردید به پشت سر بروید. لازم است تا قسمت پشتی را مرتب نموده و آن را قیچی کنید و به آن جلوه زیبا ببخشید. در این مرحله ابتدا موها را به طرف عقب، یعنی به طرف گردن شانه کرده و با استفاده از قیچی و به میزان 1 سانتی متر کوتاه نمایید. این کار را به صورت لایه به لایه انجام دهید و سعی کنید تا لایه های مرتب، ظریف و زیبایی در پشت سر ایجاد کنید.

مرحله 6 : مرتب کردن مو جلوی سر: موها را در قسمت جلو و در قسمت بالای سر جدا نمایید. جلوترین قسمت موی سر را بر روی پیشانی شانه کنید. در این مرحله لازم است تا اجازه دهید موها به صورت طبیعی بر روی پیشانی قرار بگیرند. پس به هیچ عنوان آنها را محکم شانه نزنید. هر چه محکم تر شانه کنید جلوه ی نهایی کار تصنعی تر خواهد بود.

کوتاهی مو با قیچی
به عنوان یک نکته ی با اهمیت در زمینه آموزش کوتاهی مو پسرانه لازم به ذکر است که قسمت جلوی مو سر مهمترین و اصلی ترین نمای کار است پس کوتاهی آن بایستی با دقت زیاد انجام شود.

مرحله 7 : کوتاه نمودن مو جلوی سر: مانند قسمت میانی در این قسمت نیز لازم است تا موها را بین دو انگشت میانی و اشاره قرار دهیم. این کار بایستی به صورتی انجام شود که نوک موها از بالای انگشتان بیرون بزند. سپس حدود 1 سانتی متر از موهای جلو سر را کوتاه می کنیم. در این مرحله نیز الزامی است تا هر بار حجم اندکی از مو کوتاه شود و این کار آنقدر تکرار گردد تا به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کنیم. به هیچ عنوان نباید در اول کار حجم زیادی از مو را با قیچی برش دهیم. و این از نکات ساده اما مهم در راستای آموزش کوتاهی مو پسرانه می باشد.

آموزش کوتاهی مو مردانه با قیچی
مرحله 8 : نوک موها را قیچی می زنیم و دندانه دار می کنیم: همزمان که موها را به سمت بالا شانه می زنیم لازم است تا قیچی را به صورت عمودی بر روی آنها قرار داده و نوک موها را به صورت پراکنده قیچی نماییم. به این کار دندانه دار کردن می گویند که به هر چه طبیعی تر به نظر رسیدن مدل مو کمک ویژه ای می کند.

مرحله 9 : دندانه دار کردن موهای جلوی سر: موهای جلوی سر نیز بایستی به صورت ناهموار قیچی شوند. هموار قیچی نمودن آنها جلوه زیبایی را ایجاد نمی کند و در نهایت سبب می شود تا نتیجه نهایی رضایت بخش نباشد. از اینرو لازم است تا موهای جلوی سر را به صورت زاویه دار شانه بزنید. سپس و در راستای همین زاویه موها را به صورت دندانه ای قیچی نمایید.

 

بعضی از معروف ترین مدل های مو برای مردان
قبل تر در رابطه با آموزش کوتاهی مو پسرانه گفتیم. بد نیست در ادامه بعضی از رایج ترین مدل ها را معرفی کنیم. لازم به ذکر است که ما در قسمت کوتاهی، ساده ترین و پایه ای ترین مدل کوتاهی را توضیح دادیم. مدل هایی که در ادامه معرفی می کنیم با ایجاد کمی تغییر در روش کوتاهی کلاسیک، قابل دستیابی خواهند بود.

فید: به جرات می توان گفت که این مدل مو در حال حاضر یکی از رایج ترین و محبوب ترین مدل ها در میان آقایان است. در این روش موهای قسمت دور سر و یا پشت سر را فید می کنند. گاهی حجم فید به قدری زیاد است که دور سر کاملا سفید می شود. به این روش سایه زنی نیز می گویند.
آندرکات: در این روش نیز بغل سر را خالی می کنند. این روش کوتاهی موها را استایل نموده و به آنها جلوه ای زیبا و بی نظیر می بخشد. استایل در این مدل بسیار منعطف است چون می توان موها را به هر سمتی جهت داد.

 

 

کوتاهی مو با دستگاه موزر چگونه است؟
یادگیری کوتاهی موی سر بسیار مفید است. شما با یادگیری این مهم هم می توانید اشتغال زایی کنید و هم می توانید در انجام کارهای شخصی خودتان (از جمله کوتاهی مو سر) خودکفا شوید. در این بخش آموزش کوتاه کردن موی پسرانه با موزر را به شما یاد می دهیم.

مرحله اول: انتخاب درست شماره شانه: بطور مختصر باید گفت که هر چه شماره شانه بزرگ تر باشد موها کمتر کوتاه خواهند شد و برعکس. از اینرو بهتر است در ابتدا مدل مو را انتخاب نموده و بر اساس همان شماره شانه را تعیین نمایید. به عنوان مثال شانه شماره 1 موها را خیلی زیاد کوتاه می کند. شانه شماره 6 حجم متوسطی از مو را برمی دارد.

مرحله دوم: قبل از استفاده از موزر موها را خیس نکنید: برعکس روش کوتاهی مو پسرانه با قیچی، در زمان استفاده از موزر لازم نیست تا موها را خیس نمایید. خیس نمودن مو باعث زنگ زدگی تیغه موزر می شود و همچنین باعث می شود تا مو خیلی خوب کوتاه نشود.

مرحله سوم: موزر را به درستی با دست نگه دارید: برای نگهداشتن موزر باید از سه انگشت شست، اشاره و انگشت وسطی استفاده کنید. موزر را با کمک این سه انگشت نگه داشته و آن را بر روی ناحیه ای از مو که قصد کوتاهی آن را دارید قرار دهید. به عنوان یک نکته مهم در رابطه با آموزش کوتاهی مو پسرانه با موزر لازم به ذکر است که به هیچ عنوان موزر را محکم نگیرید و اجازه دهید تا ماشین راحت در دستان شما قرار بگیرد.

کوتاهی مو با موزر
مرحله چهارم: با بزرگترین شماره شروع کنید: برای دستیابی به نتیجه بهتر لازم است تا با بزرگترین شماره آغاز کنید. تمامی قسمت ها را مرتب نموده و بعد از آن به سراغ شماره های کوچک تر بروید. لازم است تا برای کوتاهی و مرتب کردن کناره های گوش و همچنین پشت سر از شماره های کوچک تر موزر استفاده نمایید.

مرحله پنجم: از قسمت پشت سر آغاز کنید: لازم است تا موزر را بر خلاف جهت رویش مو بکشید. پس از قسمت پشت سر و از پایین ترین قسمت تا بالاترین قسمت آغاز کنید و قسمت پشتی را کاملا اصلاح نمایید. وقتی به میانه سر رسیدید خطی را در پشت سر مشاهده خواهید کرد. دنباله همین خط را بگیرید و موهای قسمت کناری و همچنین قسمت جلویی را نیز اصلاح نمایید.

مرحله ششم : خطوط ایجاد شده را محو کنید: زمانی که برای کوتاهی مو از چند شانه با چند شماره استفاده کرده باشید. اختلاف شماره ها باعث ایجاد کوتاهی و بلندی در موی سر شما خواهد شد. لازم است تا خط میان این کوتاهی و بلندی را حذف نمایید. گفتنی است استفاده از یک تیغه متوسط بین شماره بزرگتر و شماره کوچکتر در محو خطوط ایجاد شده موثر است.

 

جمع بندی:

کوتاهی مو یک هنر است که به ظرافت و دقت نیاز دارد. در حال حاضر انواع مختلفی از مدل مو برای آقایان رایج است که همگی آنها شکیل بوده و از محبوبیت برخوردار می باشند.

در این نوشته از آموزش کوتاهی مو پسرانه گفتیم. با توجه به موارد فوق می توانید هم با استفاده از قیچی و هم با استفاده از موزر موی خود و دیگران را کوتاه نموده و آن را استایل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *