همه چیز درمورد اصلاح صورت آقایان و پیرایش مردانه

اصلاح صورت آقایان

یکی از مشخصه های زیبایی در مردان، داشتن صورتی اصلاح شده است. مردان زیادی برای داشتن صورتی تمیز به آرایشگاه های پیرایش مردانه مراجعه می کنند یا در خانه با استفاده از تیغ و ماشین اصلاح، صورت خود را مرتب می کنند. اصلاح صورت مردانه میتواند نقش بسیاری در آراستگی کامل یک مرد داشته باشد.
اصلاح صورت یک بخش نظافت و بهداشتی برای آقایان محسوب می شود. چون با زدن موهای اضافی صورت بسیاری از آلودگی، گرد و غبار مانده بر روی صورت از بین می روند.

همچنین صورت بعد از اصلاح شدن احساس شادابی و بهتری را خواهد داشت. البته علاوه بر بهداشتی بودن آن، در زیبایی ظاهری هم نقش بسزایی دارد. اگر شما جزء کسانی باشید که صورتشات عاری از مو است و رشد موهای بالایی دارید، احتمالا هر روز مشغول اصلاح کردن هستید.
اما برای داشتن صورتی اصلاح شده لازم است نکاتی را بدانید. چون شاید ظاهر اصلاح کردن صورت ساده به نظر آید. اما با کمی راهنمایی به شما می توانید از زخم شدن صورت خود جلوگیری کنید.

روش های اصلاح صورت

روش های تقریبا زیادی برای اصلاح صورت وجود دارد. بیشتر آقایان برای داشتن صورت اصلاح شده از تیغ یا ماشین اصلاح استفاده می کنند. بعضی از پوست ها زیاد حساس نیستند، برای همین می توانند از تیغ خشک برای اصلاح استفاده کنند. اما کسانی که پوست حساسی دارند، بایستی ابتدا تیغ و صورت خود را خیس کنند، سپس اصلاح کنند. بعضی از مردان نیز با داشتن ماشین اصلاح کار خود را راحت تر کرده اند.
اگر از ماشین اصلاح باکیفیت بالا استفاده کنید، صورتی شفاف و مرتب خواهید داشت. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن اشاره نمود این است که، بعضی از افراد صورتی با موهای بلندی دارند که نمی توان با تیغ و ماشین اصلاح استفاده کرد. در این روش ابتدا باید با قیچی نوک تیز موهای خود را کوتاه سپس از تیغ استفاده نمایید.

روش‌های اصلاح کردن آقایان

1-خودتراش دستی :تیغ و ژیلت
2-خودتراش برقی: ماشینهای ریش تراش

اما تیغ بهتراست یا ریش تراش

استفاده از تیغ یا ریش تراش بسته به نوع پوست هر فردی در نظر گرفته می شود. برخی افراد با تیغ و بعضی هم با ریش تراش بهتر اصلاح می کنند. به طور کلی استفاده از ریش تراش برای انواع پوست ها چه حساس و غیر حساس مناسب تر بوده و در عین حال کار با آن آسان تر است. به علاوه هنگام کار با ریش تراش آسیب و برش بر سطح پوست ایجاد نشده اما با استفاده از تیغ، ممکن است پوست صورت دچار برش شود.

مضرات ماشین ریش تراش

استفاده از ماشین ریش تراش برای اکثر افراد آسان بوده و معمولا از آن راضی هستند. اما باید توجه کنید که استفاده زیاد از ریش تراش هم می تواند برای پوست صورت مضر باشد. بهتراست بین اصلاح صورت خود چند روز فاصله باشد زیرا با این کار پوست سالم تر و شاداب تر می ماند و اگر به طور مرتب و هر روز با ریش تراش، صورت خود را اصلاح کنید، ممکن است به پوست صورت آسیب برسانید.

چند راهکار برای داشتن یک اصلاح صورت خوب

همیشه به یاد داشته باشید که از یک تیغ بیش از سه الی چهار بار استفاده نکنید. حتما بعد از استفاده کردن از تیغ خود را به درستی بشویید تا موهای گیر کرده در آن در بیایند. برای خشک شدن تیغ هم آن را به صورت ایستاده قرار دهید. چون اگر به صورت خوابیده آن را قرار دهید، آب زیر تیغ دارای باکتری و میکروب هایی است که برای استفاده برای دفعات بعد، صورت را تبدیل به یک صورت پر از جوش و آکنه می کند. به موارد زیر برای داشتن اصلاح صورت خوب و تمیز توجه داشته باشید:

1.     قبل از استفاده از تیغ ها، صورت خود را بشویید. از شوینده هایی استفاده کنید که الکل نداشته باشد
2.    معمولا اصلاح های خود را بعد از حمام آب گرم انجام دهید. چون برای اصلاح کردن باید منافذ پوست باز باشد. اما اگر نخواستید حمام کنید، می توانید از یک حوله گرم استفاده کنید.
3.    استفاده از کف ریش ها گزینه خوبی برای شروع اصلاح صورت می باشد. استفاده از کف ریش برای این است که تیغ به صورت آزادانه بر روی صورت سر نخورد تا زخمی شوید.
4.    در جهت رشد موها صورت خودتان را اصلاح کنید. اگر بر خلاف آن انجام دهید صورتتان حالت تیغ تیغی شدن را پیدا می کند. همچنین منجر به ملتهب شدن صورت می شود.
5.    بعد از اتمام اصلاح صورت، حتما با آب سرد صورت خود را بشویید. این عمل از ملتهب شدن صورت جلوگیری می کند و منافذ پوست را می بندد.

اگر خواستید به صورت کاملا حرفه ای آموزش پیرایش مردانه را یاد بگیرید حتما آموزش های آموزشگاه اقبال باربر را ببینید و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *