آموزش سشوارکشی مو

رعایت نکات ایمنی هنگام کار با سشوار
1- بازدید دوشاخه ، سیستم برق ، اتصال بدنه و کلیدهای قطع و وصل
2- انجام تست سرخ شدن المنت مقابل آیینه
3- جلوگیری از برخورد حرارت گرم سشوار بر روی پوست ( رعایت فاصله دهانه سشوار تا فضای دندانه های برس )
4- کنترل و مهار دهانه سشوار جهت جلوگیری از برخورد آن با پوست صورت و گوش ها
5- خودداری از تماس دست با قسمت های فلزی سشوار در صورت فلزی بودن قسمتی از سشوار

هدف از سشوارکشی
یکی از بزرگترین محاسن ، ایجاد ظاهری شیک ، مناسب با شکل هندسی جمجمه سر و صورت و همچنین سلیقه مشتری خواهد بود که این کار زمانی تحقق خواهد یافت که ما بتوانیم در پایان کار ظاهر و نمایی دلنشین و زیبا ایجاد کرده و توانایی ایجاد شخصیت خاصی برای مشتریان خود داشته باشیم.

وسال سشوار کشی:

حوله
آبفشان شانه دم باریک
انواع برس
مواد حالت دهنده
تافت یا فیکساتور
شامپوی مناسب

مواردی که هنگام سشوارکشی باید رعایت نمود:

1- انتخاب فرم و مدل انتخابی مناسب برای موها ، با رعایت خواست مشتری ، مدل کوتاهی ، شکل هندسی سر و صورت و شخصیت اجتماعی و سنی مشتری
2- تمیزی و رطوبت مناسب موها: موهای کثیف و چرب علاوه بر عدم حالت پذیری موها ، باعث آلودگی هوای محیط کار و همچنین ایجاد ناراحتی برای شخص آرایشگر خواهد بود.
3- تقسیم بندی موها مناسب با مدل موردنظر مشتری جهت سرعت بخشیدن به کار سشوارکشی مانند تقسیم بندی های فرق از راست ، چپ ، وسط و جلوی سر و همچنین خواب طبیعی مو میباشد.
4- استفاده اصولی از انواع برس ها در نقاط مختلف سر با رعایت جنس و شکل موها.
5- نحوه استقرار شخص آرایشگر و استفاده از هر دو دست در نقاط مختلف ، یکی از موارد مهم در اجرای عمل سشوارکشی استقرار شخص میباشد ، بدین ترتیب که قدرت توانایی استفاده از هر دو دست را در نقاط مختلف دارا باشد.
6- استفاده از حرارت و قدرت مناسب سشوار در نقاط مختلف با توجه به جنس و فرم موها و رعایت فاصله دو تا پنج سانتیمتر دهانه سشوار تا فضای بین دندانه های برس به صورت موازی با مو.
7- مهارت مچ دست آرایشگر در هنگام دست گرفتن برس ها.

 

 

دوره آموزش متعادل ساز چهره مردانه

 

 

مقدمات سشوار کشی:
پس از عمل شست و شو و گرفتن آب اضافه مو و به دست آوردن رطوبت مناسب کاملاً حالت داده و با توجه به مدل انتخابی ، موها را تقسیم بندی میکنیم ، سپس سمت راست مشتری ایستاده ، سشوار دست راست برس دست چپ قرار می گیرد که سمت چپ مشتری این حرکت برعکس خواهد بود و برای حالت دادن و صاف کردن موهای پشت سر نیز پشت سر قرار میگیریم. با بهره گیری از نظر مشتری ، رعایت شکل هندسی ، جمجمه سر و صورت ، شخصیت اجتماعی و سنی مشتری ، موها را با استفاده از انواع برس های مناسب با شکل ، حجم و اندازه و جنس موها حالت و فرم میدهیم و با استفاده از انواع حالت دهنده ها ، ژل مناسب با جنس موها ، به موها شادابی و درخشندگی و حالت و فرم مطلوب تری داده و جهت حفظ فرم و حالت آن میتوانیم از فیکساتور استفاده نماییم.
روش های سشوارکشی:
1-    صاف کردن موهای فر و مجعد با سشوار
در صورتیکه موها فر و مجعد باشد ، ابتدا با استفاده از برس نیم گرد موها را در خلاف جهت رویش طبیعی موها ، کاملاً به سمت بالا برس زده سپس با استفاده از برس گرد مناسب با اندازه طول موها و حرکت چرخشی انگشتان اشاره و شصت همراه با کشش و حرارت متناسب سشوار ، دسته دسته موها را صاف میکنیم.
کاربرد: از این روش برای صاف کردن موهای فر و مجعد در پهلوها ، پشت سر و حتی جلوی  سر استفاده میشود.
2-    فر کردن موهای جلوی سر
در مواقعی با توجه به نظریه مشتری و یا شکل پیشانی و صورت جلوی موها را به صورت شلوغ با ایجاد فرهای ریز در در می آوریم که با استفاده از برس ، پیچ های ریزتر و حرکت چرخشی انگشتان اشاره و شصت و حرکت مناسب سشوار ، این حرکت برای جلوی سر انجام میشود.
کاربرد: در صورت بلندبودن پیشانی و نظر مشتری با استفاده از برس پیچ ریز انجام میشود.
3-    خواباندن موها
در بعضی از موارد جهت خواباندن ، پرس کردن موها و همچنین کم کردن پوش ها به خصوص  پهلوها ، بالای سر ، تاج سر در موهای کوتاه و سیخ سیخ استفاده میشود که با استفاده از برس تخت ، حرارت و قدرت زیاد سشوار با رعایت فاصله 2 تا 3 سانتیمتری دهانه سشوار تا فضای دندانه های برس ، به صورت موازی انجام میشود.
کاربرد: از این روش جهت خواباندن  ، پرس کردن موهای پهلوی سر ، بالای سر ، تاج سر در موهای کوتاه و همچنین کم کردن پوش ها استفاده میشود.
4-    شکستن و حالت دادن موها
این روش بیشتر برای موهای تخت و نرم ، موهایی که زود حالت شان را از دست میدهند استفاده میشود. پس از انتخاب یک دسته مو با استفاده از برس تخت یا نیم گرد ، حرکت چرخشی مچ دست را به داخل موها با حالت ربع دایره انجام داده که در این صورت حرارت سشوار فضای بین دنده های برس را پر میکند و موها را حالت و دوام میبخشد.
کاربرد: از این روش جهت فرق های بسته ، فرق از راست ، فرق از چپ ، فرق از وسط ، مدل بالا در موهای نرم و تخت ، در مول های فرق باز در امتداد خط تقسیم با استفاده از برس تخت و نیم گرد اجرا میشود.
 حالت دادن و خشک کردن موها با استفاده از حرکت انگشتان دست
به جای استفاده از انواع برس ها از حرکت انگشتان دست مخالف استفاده کرده که پس از حرکت انگشتان یا پنجه داخل موها ، حرارت سشوار فضای بین انگشتان را پر خواهد نمود ، در این صورت موها به صورت پوش داده به نظر میرسد.
کاربرد: این روش در موهای متوسط و کم پشت برای بلند و پرحجم تر جلوه دادن و پوش دادن موها استفاده میشود. حالت دادن موها به صورت طبیعی ، خشک کردن سریع موها ، آماده کردن و حالت دادن به مو جهت کار با انواع برس ها.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *