کاهش درد وکس برای ازبین بردن موهای زائد بدن

برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن راههای فراوانی وجود دارد که یکی از این روش‌ها, وکس می‌باشد.
دردهای شدید هنگام وکس کردن و موم انداختن ممکن است شما را از انجام این کارها منصرف کند اما با رعایت برخی نکات وکس و موم را میتوان بدون درد و با کمترین درد تجربه کرد. با اقبال باربر برای دریافت نکته های مهم کاهش درد در اثر گذاشتن وکس بر روی پوست صورت و بدن همراه باشید.

نکته های موثر برای تجربه وکس کم درد
به دنبال یک درمانگر حرفه ای با تجربه باشید:
یکی از روش های موم انداختن بدون درد افراد با تجربه این حوزه می باشد. مهم است که به دنبال افرادی با مجوز باشید. از آنجا که یک درمانگر حرفه ای و با تجربه بهترین نوع موم که برای موهای شما مناسب است را میشناسد، همچنین بهترین تکنیک های اعمال، و بهترین روش های کاهش درد را بلد است. به دنبال یک فرد حرفه ای برای هر نوع وکس، مخصوصا موم بیکینی برزیلی باشید.

اعصاب خود را آرام کنید:
قبل از فرآیند،از برخی بی حس کننده های پوست و کاهش دهنده درد استفاده کنید . علاوه بر این، از بی حس کننده های درد 30-60 دقیقه قبل از وکس استفاده کنید مخصوصا زمانی که مناطق حساس را وکس میکنید ،مانند؛ لب ها، ناحیه تناسلی یا بیکینی و قفسه سینه .

از یخ برای بی حس کردن پوست استفاده نکنید:
استفاده از یخ فقط منافذ پوست را تنگ تر می کند و درد وکس را نیز افزایش می دهد.

وکس صورت بدون درد
تمیز کردن منطقه:

تمیز کردن ناحیه پوستی که می خواهید وکس کنید، کمک می کند تا پوست مرده حذف شود و در نتیجه مواجه شدن با فولیکول های مو نرم تر میشود و مو راحت تر وکس میشود. علاوه بر این، لایه برداری پوست را از افزایش می دهد و باعث می شود که موم به آنها برسد.
کوتاه کردن مو :

اطمینان حاصل کنید که طول مو مناسب است، زیرا برای تجربه وکس کم درد مهم است. توصیه می شود مو کمتر از یک سانتیمتر طول داشته باشد:موهای بلند هنگام برداشت موم مقاومت بیشتری خواهند داشت. شما شخصا می توانید موهای خود را تر و تمیز کنید و یا اجازه دهید که درمانگر آن را برای شما مرتب کند.
آرامش:

بله، این روش می تواند موجب آسیب به عصب شود، اما توجه به آن،باعث می شود که تمام تجربه حتی بدتر شود. برای پیشگیری از درد، باید حواس خود را پرت کنید، تا درد کم تری را حس کنید.می توانید از تکنیک های حواس پرتی مانند خواندن یک مجله یا گوش دادن به موسیقی استفاده کنید، اساسا فقط سعی کنید خودتان را کاملا منحرف کنید.
اصلاح نکنید:

اصلاح مو قبل از وکس باعث می شود تا موها ضخیم تر رشد کنند ، درشت و سخت میشوند.
موهای خود را شیو نکنید:

به مرور زمان موهای بدن نازک تر و کمرنگ می شوند ،فقط کمی صبور باشید.

روش کاهش درد وکس و موم
قهوه مصرف نکنید:

محتوای کافئین سلول های عصبی را تحریک می کند و باعث حساسیت بیشتر به درد می شود. بنابراین، بهتر است قبل از وکس قهوه نخورید.

لباس های گشاد و پنبه ای بپوشید:
بلافاصله پس از وکس، پوست شما حساس میشود ، از این رو توصیه می شود لباس های متناسب و ساخته شده از الیاف طبیعی بپوشید. لباس های تنگ تنها باعث تشدید حساسیت می شود. پارچه های فیبر طبیعی مناسب هستند زیرا عرق را جذب میکنند و از تحریک ناحیه وکس شده جلوگیری می شود.
نحوه انتخاب موم مناسب برای انجام وکس بدون درد

از موم طبیعی استفاده کنید:
موم سخت را در مناطقی که پوست نازک و حساس است استفاده نکنید ؛ به طور معمول،موم منافذ و فولیکول ها را باز می کند ،تا مو به راحتی از آن خارج شود.
یک ضد درد مصرف کنید (اختیاری):

مصرف یک ضد درد 30 دقیقه قبل از وکس به کاهش درد کمک می کند.

هیدراته شدن:
مصرف زیاد آب ،قبل از وکس باعث کاهش سطح درد می شود ؛ مرطوب کردن و آبرسانی به پوست کمک می کند تا مو به راحتی از بدن خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *