سه روش برای ماساژ صورت

يكي از مفيدترين ماساژها، بخصوص براي خانم ها، ماساژ صورت مي باشد. در اين پست ۳ روش اصلي و كاملا علمي ماساژ صورت، براي اينكه پوست شفاف تر و جوان تري داشته باشيد به شما بهمراه تصاوير متحرك آموزش مي دهيم.

ماساژ صورت باعث افزايش گردش خون به بافت هاي صورت شده كه در نتيجه آن پوست روشن تر و جوان تر مي شود. ماساژ صورت مي تواند به ليفت و سفتي پوست و كاهش پف و چين و چروك ظاهر كمك كند. علاوه بر اين يك مزيت اضافه اين است كه ماساژ مناسب صورت باعث كاهش استرس مي شود و احساس ملايمت و آرامش مي كنيد. روزي يكبار يا صبح يا شب قبل از خواب، صورت خود را ماساژ دهيد.

روش اول : ماساژ روشن كننده صورت
۱-ابتدا پوست صورت را تميز كنيد. قبل از انجام ماساژ خود، روشي شستشوي صورت را به طور كامل انجام دهيد. چهره خود را با استفاده از پاك كننده يا روغن ملايم پاك كنيد، آن را آب آشاميدني بشوييد، سپس صورت خود را با حوله خشك كنيد.
۲-لايه اي نازك از روغن مخصوص روي صورت بماليد. استفاده كمي روغن به شما كمك مي كند تا انگشتان دست را به جاي كشيدن روي پوست به آرامي روي صورت حركت دهيد. همچنين اين كار باعث روشن و درخشان شدن پوست هنگام ماساژ مي شود. ممكن است از تركيب روغن ها كه فرمولاسيون آنها مخصوص صورت است استفاده كنيد يا يك نوع روغن را انتخاب كنيد كه با پوست شما سازگار باشد. روغن بادام، آرگان و جوجوبا همگي روغن هاي مناسبي براي ماساژ صورت هستند كه منافذ صورت را مسدود (پر) نمي كنند.

مواد لازم
براي پوست بسيار خشك، روغن آرگان يا بادام را انتخاب كنيد.
براي پوست معمولي تا چرب، جوجوبا يا تركيبي از جوجوبا و روغن كرچك را انتخاب كنيد
اگر نگران استفاده از روغن روي پوست هستيد، از مرطوب كننده مورد علاقه خود استفاده كنيد.
۳-ماساژ را از ناحيه گردن آغاز كنيد. بسياري معتقدند كه سموم از چهره به گره هاي لنفاوي، كه زير گوش شما در طرف گردن قرار دارند، تخليه مي شوند. ماساژ اين ناحيه كمك مي كند تا سموم آزاد شده و از ذخيره شدن آنها جلوگيري مي كند. با استفاده از نوك انگشتان دستتان، ناحيه لنفاوي را به مدت يك دقيقه به صورت دوراني ماسمژ دهيد.

از دايره هاي وسيع استفاده كنيد، از زير گوش هايتان، پايين به سمت گلو و از طرف خط فك تان به سمت بالا.
پوست را خيلي محكم ماساژ ندهيد. ماساژ صورت از ماساژ بافت عميق متفاوت است، زيرا پوست صورت حساس تر است.

4-هر دو طرف چهره را ماساژ دهيد. با ضربات دوراني اطراف فك، گوشه هاي دهان، كنار سوراخ هاي بيني، روي گونه هاي خود را ماساژ دهيد. پوست خود را بالا برده، سپس رها كنيد؛ هرگز به سمت پايين نكشيد زيرا اين كار موجب تضعيف و آويزان شدن پوست مي شود. اين كار را يك دقيقه ادامه دهيد.

5-پيشاني خود را ماساژ دهيد. از حركات دوراني وسيع براي ماساژ هر دو طرف پيشاني به صورت همان زمان استفاده كنيد. از نزديك شقيقه ها شروع كنيد و به تدريج به سمت وسط پيشاني حركت كنيد، سپس به طرفين برگرديد. اين كار را يك دقيقه ادامه دهيد.

6-اطراف چشمتان را ماساژ دهيد. دستان خود را در قوس خط ابرو قرار دهيد. آنها را در اطراف گوشه هاي خارجي چشمان خود به صورت رفت و برگشتي حركت دهيد. انگشتان را به آرامي زير چشمان خود حركت دهيد و در گوشه هاي داخلي چشمانتان متوقف كنيد. اطراف بيني و در كنار خطوط ابرو و خطوط چهره را خود ماساژ دهيد. حركات را براي يك دقيقه تكرار كنيد.

ماساژ اطراف چشم باعث كاهش پف زير چشم و چهره مي شود و اين نواحي را روشن تر و جوان تر مي كند.
در صورت لزوم از روغن اضافي استفاده كنيد تا مانع كشيده شدن انگشتانتان روي پوست ظريف اطراف چشم شود.
۷-كار را با يك دور ماساژ ديگر پايان دهيد. به آرامي هر بخش از چهره را ماساژ دهيد. وقتي ماساژ كامل شود پوست شما روشن، تازه و جوان به نظر مي رسد.
روش دوم: ماساژ ليفت كننده و محكم كننده

1-لايه اي نازك از روغن مخصوص روي صورت بماليد. استفاده كمي روغن به شما كمك مي كند تا انگشتان دست را به جاي كشيدن روي پوست و ايجاد حالت ارتجاعي به آرامي روي پوست حركت دهيد. همچنين خطوط و چين و چروك پوست را كنترل كرده و كاهش مي دهد. يك لايه سبك از يكي از روغن هاي زير را استفاده كنيد.

براي پوست خشك: روغن نارگيل يا آرگان.
براي پوست معمولي: روغن بادام يا جوجوبا.
براي پوست چرب: روغن جوجوبا يا مرطوب كننده مورد علاقه تان.

2-نزديكي گوشه هاي دهان را ماساژ دهيد. تمركز ماساژ ليفت كننده و محكم كننده بر روي مناطقي است كه پوست تمايل به پژمردگي و شل شدن دارد. با استفاده از نوك انگشتان، حركات دوراني كوچك روي خطوط هر دو طرف دهان انجام دهيد. به منظور كمك به ليفت پوست بجاي كشيدن آن به سمت پايين، هميشه فشار را رو به بالا وارد كنيد. اين كار را به مدت يك دقيقه ادامه دهيد.

3-نواحي گونه خود را ماساژ دهيد. حركات دوراني، چرخشي و مارپيچ را بر روي گونه ها به منظور كمك به ليفت و محكم كردن اين نواحي انجام دهيد. فشار آرامي با انگشتان دست به سمت استخوان هاي داخلي گونه وارد كنيد، سپس به سمت زواياي چهره حركت كرده و برگرديد. اين كار را براي يك دقيقه ادامه دهيد.

4-اطراف چشمتان را ماساژ دهيد. دستان خود را در قوس خط ابرو قرار دهيد. آنها را در اطراف گوشه هاي خارجي چشمان خود به صورت رفت و برگشتي حركت دهيد. انگشتان را به آرامي زير چشمان خود حركت دهيد و در گوشه هاي داخلي چشمانتان متوقف كنيد. اطراف بيني و در كنار خطوط ابرو و خطوط چهره را خود ماساژ دهيد. حركات را براي يك دقيقه تكرار كنيد.

ماساژ اطراف چشم خود را به شما كمك مي كند تا پوست شل شده را ليفت دهيد و تيرگي ها را برطرف كنيد.
در صورت لزوم از روغن اضافي استفاده كنيد تا مانع كشيده شدن انگشتانتان روي پوست ظريف اطراف چشم شود.

5-پيشاني خود را ماساژ دهيد. اگر پيشاني شما خطوط افقي داشته باشد كه مي خواهيد برطرف شوند، بايد در جهت خلاف خطوط ماساژ دهيد نه همسو با آنها. دست خود را به سمت يكديگر به صورت عمودي روي پيشاني قرار دهيد به طوري كه انگشتان پيشاني را لمس كنند. حركات زيگ زاگي را با حركت يك دست به سمت پايين و دست ديگر در خلاف جهت آن به سمت بالا انجام دهيد به طوري كه پوست پيشاني تان به آرامي بالا و پايين كشيده شود. اين حركت را به مدت يك دقيقه در همه قسمت هاي پيشاني خود انجام دهيد.

6-خط اخم خود را ماساژ دهيد. خطوط عمودي در بالاي بيني شما بايد به صورت افقي ماساژ داده شوند. انگشتان خود را به طور افقي در خطوط اخم حركت دهيد. به آرامي به عقب و جلو برويد تا پوست را خارج از موقعيت معمول قرار دهيد.

7-كار را با يك دور ماساژ ديگر پايان دهيد. به آرامي هر بخش از چهره را ماساژ دهيد. وقتي ماساژ كامل شود پوست شما محكم و جوان به نظر مي رسد. براي دستيابي به نتايج بهتر اين كار را به صورت روزانه انجام دهيد.

روش سوم: ماساژ تسكين دهنده (كاهنده) استرس

1-لايه اي نازك از

روغن مخصوص روي صورت بماليد. استفاده كمي روغن به شما كمك مي كند تا انگشتان دست را به جاي كشيدن روي پوست و ايجاد حالت ارتجاعي به آرامي روي پوست حركت دهيد. روغن معطر مي تواند خلق و خوي شما را بهبود بخشد و ويژگي هاي استرس زدا بودن ماساژ را افزايش دهد. يك لايه نازك را طبق راهنماي زير استفاده كنيد:

براي پوست خشك: از روغن نارگيل يا ارگان استفاده كنيد. ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطوخدوس اضافه كنيد.
پوست معمولي: روغن بادام يا جوجوبا. ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطوخدوس اضافه كنيد.
براي پوست چرب: روغن جوجوبا يا مرطوب كننده مورد علاقه تان را استفاده كنيد. ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطوخدوس اضافه كنيد.

2-زير گوش و اطراف فك را ماساژ دهيد. درد اغلب در ناحيه فك و گردن ايجاد مي شود و ماساژ در اينجا به نرم كردن عضلات كمك مي كند. با استفاده از نوك انگشتان دست، ناحيه مورد نظر را به مدت يك دقيقه با حركات دوراني ماساژ دهيد.

از دايره هاي وسيع استفاده كنيد، از زير گوش خود، پايين به سمت گلو و از سمت خط فك رو به بالا را ماساژ دهيد.
مناطقي كه عضلات كشيده و سفت شده اند را محكم تر فشار دهيد.

3-هر دو طرف چهره را ماساژ دهيد. با ضربات دوراني اطراف فك، گوشه هاي دهان، كنار سوراخ هاي بيني، روي گونه هاي خود را ماساژ دهيد. چشمانتان را ببنديد و بر حركت آرام دستانتان روي صورتتان تمركز كنيد.

4-شقيقه ها و پيشاني خود را ماساژ دهيد. درد در اين ناحيه اغلب منجر به سردرد مي شود، بنابراين زمان بيشتري را در اينجا صرف كنيد. از ضربات دوراني براي ماساژ هر دو شقيقه به طور همزمان استفاده كنيد. به تدريج به وسط پيشاني حركت كنيد، سپس به طرفين برگرديد. اين كار را به مدت يك دقيقه ادامه دهيد.

5-اطراف چشمتان را ماساژ دهيد. دستان خود را در قوس خط ابرو قرار دهيد. آنها را در اطراف گوشه هاي خارجي چشمان خود به صورت رفت و برگشتي حركت دهيد. انگشتان را به آرامي زير چشمان خود حركت دهيد و در گوشه هاي داخلي چشمانتان متوقف كنيد. اطراف بيني و در كنار خطوط ابرو و خطوط چهره را خود ماساژ دهيد. حركات را براي يك دقيقه تكرار كنيد.

• ماساژ اين ناحيه پس از يك روز طولاني و خسته شدن چشمانتان احساس بهتري به شما مي دهد.
• در صورت لزوم از روغن اضافي استفاده كنيد تا مانع كشيده شدن انگشتانتان روي پوست ظريف اطراف چشم شود.

6-بيني خود را ماساژ دهيد. اگر درد سينوسي داريد ، ماساژ دادن بيني تسكين خواهد داد. به آرامي ناحيه بالاي بيني خود را نيشگون بگيريد. انگشتانتان را روي سوراخ هاي بيني خود بكشيد. اين حركت را براي يك دقيقه تكرار كنيد.

7-با ماساژ دوباره هر منطقه كار را پايان دهيد. هر بخش چهره را به آرامي ماساژ دهيد. در پايان، بايد احساس آرامش داشته باشيد.

ماساژ صورت اگر بصورت اصولي انجام شود نه تنها موجب رفع خستگي در ناحيه سروگردن بلكه سبب جوان تر شدن پوست نيز مي شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *